Zapytanie o zgodę na marketing bezpośredni – część czwarta

Temat telemarketingu jest ostatnio częstym gościem na moim blogu. Bo to ważny temat. Pisałem już o nim tutaj: część pierwsza część druga część trzecia Z tych artykułów mogłeś się dowiedzieć w szczególności, że zdaniem Prezesa UOKiK zgoda jest potrzebna już na sam kontakt z klientem, nawet jeśli chciałbyś się zapytać tylko o zgodę na to, […]

Czytaj dalej
Zapytanie o zgodę na marketing bezpośredni – część trzecia

Czy telemarketing jest legalny? Czy można dzwonić do potencjalnych klientów z ofertą bez ich zgody? Na blogu już dwukrotnie zajmowałem się tym tematem. Pisałem już, że jeden z sądów uznał, że samo wykonanie telefonu z pytaniem o to, czy klient wyraża zgodę na przedstawienie oferty nie jest jeszcze marketingiem bezpośrednim i nie wymaga zgody. Pisałem […]

Czytaj dalej
Opłata sądowa od pozwu dotyczącego nieuczciwej konkurencji

Obliczanie opłat sądowych w przypadku roszczeń o zapłatę konkretnej kwoty z reguły nie sprawia wielu problemów. Tylko że w sprawach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji poszkodowany może wystąpić do sprawcy również z innymi roszczeniami. Z jakimi? Tego możesz dowiedzieć się z przygotowanego przeze mnie poradnika z zakresu nieuczciwej konkurencji. Wśród tych roszczeń są w szczególności: żądanie […]

Czytaj dalej
Jak napisać pozew? Nowy blog o postępowaniach sądowych

Przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dają podstawy prawne do skutecznej walki z nieuczciwymi konkurentami. Nierzadko walka ta przenosi się na salę sądową. A nie chcesz tam zginąć w gąszczu przepisów, prawda? Szczególnie, że w najbliższych miesiącach wejdą w życie niezwykle obszerne zmiany w przepisach regulujących postępowanie przed sądem. Specjalnie dla Ciebie stworzyłem nowy projekt: […]

Czytaj dalej
Kilka słów o poufności negocjacji biznesowych

W jednym z poprzednich wpisów na blogu pisałem o tym, że potajemne nagrywanie rozmów może być uznane za niezgodne z prawem. Ale przecież tajemnice przedsiębiorstwa mogą zostać ujawnione nie tylko przez nagrania. A często takie informacje są ujawniane podczas negocjacji z kontrahentem. Przekazujemy informacje handlowe, dane techniczne, informacje finansowe, wzory, próbki… Jak zabezpieczyć ich poufność? […]

Czytaj dalej
Potajemne nagrywanie rozmów

Przygotowując się do jednej z prowadzonych przeze mnie spraw z zakresu nieuczciwej konkurencji, natknąłem się na ciekawe orzeczenie Sądu Najwyższego dotyczące nagrywania rozmów czy spotkań, w których się uczestniczy. Od jakiegoś czasu nagrywanie stało się w niektórych kręgach dość popularne. Popularność tego sposobu utrwalania rozmów zaczęła objawiać się również w relacjach pracowniczych (np. pracownik nagrywa […]

Czytaj dalej
Zapytanie o zgodę na marketing bezpośredni – część druga

Jeszcze nie ucichły echa wyroku Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie z dnia 4 stycznia 2019 r., sygn. IV Ca 1873/16, o którym pisałem tutaj, a znów o temacie zgody na marketing bezpośredni zrobiło się głośno. Tym razem za sprawą Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w dwóch decyzjach odniósł się do tego tematu. A […]

Czytaj dalej
Darmowy e-book „Nieuczciwa konkurencja”

Zostałeś poszkodowany przez nieuczciwego konkurenta? Konkurent podebrał Ci pracowników lub pozyskał tajemnicę Twojego przedsiębiorstwa? A może nakłaniał Twoich klientów do zerwania z Tobą umowy? Albo rozpowszechniał o Tobie nieprawdziwe informacje? Chciałbyś coś z tym zrobić, ale nie za bardzo wiesz, co możesz? Przygotowałem dla Ciebie krótki poradnik, z którego dowiesz się, jakie przysługują Ci prawa, […]

Czytaj dalej
Sąd zakwestionował sens klauzuli wyłączności w umowie pośrednictwa

Wśród pośredników w obrocie nieruchomościami emocje wzbudził wyrok Sądu Rejonowego Szczecin-Centrum w Szczecinie z dnia 6 marca 2019 r., sygn. XI GC 1869/18, w którym sąd wypowiedział się na temat zakresu klauzuli wyłączności.  Emocje zresztą uzasadnione, gdyż wyrok przynajmniej w części podważa sens klauzuli wyłączności w umowach pośrednictwa. Zapewnienie klientowi możliwości samodzielnej sprzedaży nieruchomości (bez […]

Czytaj dalej
Były pracownik wykorzystuje tajemnice przedsiębiorstwa

Lista klientów, dane sprzedażowe, technologia, know-how. Wszystko, co decyduje o sukcesie Twojej firmy. Z pewnością nie chciałbyś, aby te informacje trafiły do konkurencji. A teraz wyobraź sobie sytuację, w której z firmy odchodzi kluczowy pracownik, który miał dostęp do tych wszystkich informacji. I niedługo zaczynają odchodzić klienci. Czy to dlatego, że były pracownik założył konkurencyjną […]

Czytaj dalej